Wednesday, November 11, 2009

langkah kananku,,,,,


Perjalanan baru bermula...
Aku memulakan langkah perjalanan ku dengan doa,
aku mengakhirinya juga dengan memanjat kesyukuran...
Jantungku,
nadiku,
beserta dengan kalimah Allah...
tiap langkahku juga dengan kuasaNya
Aku insan yang kerdil, yang baru menapak di alam nyata..
ku gagahkan jua langkahku semata mata keranaNya.
Tiap saat aku melangkah pergi, tika itu juga aku diuji dengan seribu satu ujian...
lorong yang berliku, yang mendewasakanku

Aku bukan sesiapa, dan tidak punyai apa apa,
namun disebalik ketidakpunyaanku ini...
aku mempunyai sumber kekuatan iaitu kaum keluargaku.

Ketidakkematanganku yang lalu, telah mendewasakan ku,
ketidakrasiaonalan ku juga telah membangkitkanku untuk menerima kegagalan dalam hidupku..

Ya Allah, aku insan yang naif lagi jahil,
tiada tempat aku bermohon melainkan Kau yang Maha Mengetahui,
kepada Kau jua aku berada disini..
Kau pimpinlah aku, kau berilah aku petunjukmu ,
agar aku tidak tersimpang jauh dari landasanmu.
Amin...


1 comment: