Wednesday, March 17, 2010

Kebenaran

Hari telah berlalu, jam masih berjalan..
namun...ia tetap sama...
usia semakin maju, bukan lagi mundur..
membawa erti sebenar kehidupan...

Namun aku masih tidak lagi berhenti berfikir..
sejauh mana jalan cahaya membawa diriku pergi..
dan sejauh manakah kegelapan menghantui diriku
yang masih mencari sinar kehidupan...

Berjalan aku,menatapi dan meratapi...
terlalu serabut pemikiran ku..
terlalu kusut hatiku.
tiada siapa yang tahu,
dan tiada siapa yang mengerti..

Aku menghitung hari, menghitung umurku..
menghitung jalan kehidupanku..
sejauh mana?
aku masih berfikir dan terus akan berfikir...
kerna diriku...
masih tidak punyai apa apa..

Masih tidak ada lagi untuk ditunjuk dan dibanggakan...itulah aku kini..
yang masih mencari dan terus mencari..........
jalan kebenaran diriku...
Berserah Aku pada Allah Yang Esa..
hanya Dia Lebih Mengetahui...

No comments:

Post a Comment