Wednesday, December 2, 2009

hAtiKU MiLik SiApA?

Pergi dan datang silih berganti..
tertanya aku pada diri..
siapakah aku kini..
dimanakah letaknya pegangan diri...

Kau hadir tanpa kujangka, dan kau pergi tanpa kurela...
Siapakah aku disisimu?
mengapa semua ini berlaku padaku..
Aku bukan boneka mahupun tunggul yang boleh diperlakukan sesuka hati..
tetapi aku adalah wanita yang mempunyai maruah dan harga diri..

Namun, terdetik dihati...sepanjang perkenalan kita...
dimanakah aku ketika ini..
yang dahulunya, penuh dengan rasa kasih sayang dan keikhlasan hati..
yang kini kian berubah kasih sayangnya..

Mengapa perlu diungkap dan diingat kembali?
Mengingatkan sesuatu yang memakan diri..
yang menjadikan aku terdiam sepi,
membawa hati yang merana diri

Mungkin apa yang berlaku itu merupakan pengajaran buat kita..
Jangan kau mudah meminta kemaafan dariku, sedangkan engkau tidak tahu erti kemaafan sebenarnya..

Aku masih seperti dulu..menunggu cinta datang berputik kembali..
Biarlah apa yang berlalu...terus berlalu...
kerna cintaku hanya datang sekali...
aku boleh berkawan dengan seramai mana yang ku suka,
namun, siapakah yang berjaya bertahta dihatiku...
Hanya Dia yang tahu..

Kau, Dia dan Mereka..
Biarlah aku yang menilai..
kerna hatiku kini masih belum dipunyai oleh sesiapa..
dan masih belum menemui cinta hakiki..

Bagiku, tiada istilah cinta hakiki lagi pada masa ini..
kerna yang hakikinya adalah aku dan peganganku..
Hanya Lillahi Robbil Alamin yang lebih Mengetahui...

No comments:

Post a Comment