Friday, November 20, 2009

Tiada lagi dari ku....


Tiada lagi dari ku.........
tiada lagi kasihku terhadapmu,
tiada lagi cintamu buat ku,
tiada lagi senyuman manisku,
tiada lagi pandangan ihsan buatmu..
yang pernah dulu bertakhta dihati ini..

Dulu,
kita pernah berkongsi gelak tawa bersama,
menghiburkan hati tika berduka,
namun...kini...tinggal kenangan.......


Jangan diratapi sesuatu yang telah berlalu,
jangan ditangisi kerana apa yang terlepas di genggaman,
kerna yang pergi itu hanya akan terus pergi tanpa perlu diratapi ......

Dulu, kita sentiasa bertukar cerita bagi mengwujudkan suasana yang riuh..Namun, kini...hanya terdiam dan kaku hingga akhirnya....

Dulu, aku sentiasa merindui dirimu, dimana jua kau berada,
kerna kau lah pengarang jantung buatku...
Namun, kini....sungguh berbeza.....

Tiada lagi isillah rindu buatmu..
yang pernah melukakan aku..
yang dulunya tidak pernah menghargai kehadiranku disisimu...
Mengapa perlu kau sesali, sedangkan dulu kau langsung tidak mempeduli...

Tidak perlu kau hadir lagi dalam hidupku...
tidak perlu kau bermohon ampun denganku..
kerana Cintaku untuk mu, hanya sekali itu...
tiada yang kedua, dan tiada yang ketiga...

Aku mungkin tidak sebaik yang kau fikirkan,
namun...
setiap apa yang kau lakukan..
iaitu menguris perasaan dalamku..
telah kuampun, dunia dan akhirat...
hanya menunggu keampunan dari Dia Yang Maha Esa...


Biarlah aku pergi dari hidupmu,
kerna itulah yang terbaik buatku..
biarlah aku hilang dari pandangamu,
kerna sebak baik pandangan, ialah jauh dari matamu....

No comments:

Post a Comment